Kello on taas myöhäinen aika kirjoittaa bloggausta, mutta olen kirjoittanut taas ihan käsi krampaten Nanoani, joten 19.26 aikaan, lämpötilan ollessa +2 astetta, jännitys siitä, ehdinkö kirjoittaa pikkiriikkisen päälle 11K sanaa kun aikaa on 12 päivää. Nanon laskurin mukaan ehtisin ja tänäänkin kirjoittelin ihan mukavasti sanoja. Kirjoitin ihan peräti 1822 sanaa kun suositeltu tavoitesanamäärä olisi 1667. Nanon laskurin mukaan pääsisin tavoiteltuun 50K sanamäärään 25 päivä tätä kuuta. Senkin jälkeen voi jatkaa vielä ihan vikaan päivään asti, jos mielikuvitusta riittää, mutta minun pitää ensin tuo 50K kirjoittaa. Joten, jännitys tiivistyköön. Huomista silmällä pitäen olen jo kirjoittanut sellaiset päälle 900 sanaa. Se on hyvä starttimäärä. Melkeinpä ajattelisin, että huomenna voisi tulla se 40K täyteen, mutta ans kattoo ny.

Päivä oli harmaa, tuulinen ja sateinen. Mutta ei tuullut kuten meteorologit lupasivat, nimittäin että vettä tulisi vaakatasossa kun tuulisi sen verran. 

Minun kissaherrallani on erikoinen tapa. Se tulee istumaan vessanpytyn kannen päälle aina, kun olen suihkussa ja tahtoo puskea minut kun tulen suihkusta. Siinä se sitten karvastaa märän naamani aivan mahdottoman hurinan kanssa ja puskien minua kuin hullu. Tänään hän jopa nuoli kasvojani. Nukkumatavoissa tai paikoissa siis ei ole tapahtunut mitään muutosta. Eikä heräämistavoissa. Kun lähdin tänään, herrakissa vain katsoi sängystä että olepas siinä häiritsemättä minua kun nukun ja painu pois. Neiti sentään heräsi ja lähti käpystelemään. 

Kuu on tänään pohjoisimmillaan ja se on 16 päivää vanha, 96% vähenevä kuperakuu. 

Nimipäivät 20.11: Jari ja Jalmari, ruotsinkieliset: Hjalmar ja Pontus, saamenkieliset: Jálbmár, ortodoksit: Kauko, Reijo, Riiko, Riku ja Turo sekä epäviralliset: Jare, Jaro ja Jalmar. Onnea onnea.